Skills4future: Cursuri de instruire pentru profesorii din Republica Moldova la Academia de Studii Economice din București, România
În perioada 7 – 11 octombrie 2024, membrii Departamentului de Management și Antreprenoriat al Facultății de Business și Administrare ai ASEM, împreună cu un grup de profesori din 4 Universități partenere din Republica Moldova, au participat la cursul de instruire „Education for Sustainability and Innovation in HEI systems” la Academia de Studii Economice din București (România).
ASEM a fost reprezentată de Covas Lilia, Stihi Liudmila, Dorogaia Irina, Țurcanu Gheorghe, Șavga Ghenadie și Serduni Serghei.
Instruirea a fost realizată în cadrul proiectului ERASMUS-EDU-2022-CBHE, Proiectul 101081787 — Skills4future „Dezvoltarea și îmbunătățirea competențelor STEAM ale studenților și profesorilor pentru inovarea curriculară și dezvoltarea durabilă a instituțiilor de învățământ superior și a întreprinderilor locale”, care urmărește modernizarea generală a curriculumului pentru studenții specialității „Business și administrare”, licență ciclul I prin integrarea competențelor STEAM (Știință, Tehnologie, Inginerie, Arte, Matematică) sub mai multe aspecte: Economic, Ambiental și Social.
Această experiență reprezintă un angajament semnificativ pentru promovarea obiectivelor dezvoltării durabile și inovației în învățământul superior.
În cadrul acestei sesiuni, participanții au învățat și au colaborat îndeaproape cu experți de la Universitatea Națională de Știință și Tehnologie POLITEHNICA București și Academia de Studii Economice, București, precum și experți internaționali din Polonia și Franța.
Totodată, cadrele didactice au efectuat vizite de studiu la mai multe unități economice, precum: Hewlett Packard Enterprise, National Bank of Romania, Bucharest Stock Exchange, Ateneu Company, etc. în care angajații companiilor au împărtășit cu entuziasm modul în care dezvoltă servicii și produse inovatoare, menținând un angajament puternic față de protecția mediului și grija față de stakeholderii implicați.